Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne „Łąka latem”

Zajęcia prowadzono metodą „Edukacja przez Ruch” wg Doroty Dziamskiej. Celem ćwiczenia edukacji przez ruch jest aktywizowanie struktury pamięci długotrwałej, a konkretnie jej trzech struktur: Pamięci proceduralnej (dziecko rusza się w każdym ćwiczeniu), Pamięci zdarzenia, epizodycznej (przeżycia emocjonalne danego ćwiczenia – dźwięki, muzyka, rytm), Wiedzy (efekt ćwiczenia, np. praca plastyczna staje się punktem wyjścia do realizacji innych treści). Każde zajęcie  zawiera kolejne etapy: ćwiczenia o charakterze graficznym lub manipulacyjnym – rytmicznie wykonywane przy optymalnym ruchu ciała,swobodne działanie z wykorzystaniem różnych technik plastycznych, prowadzące do powstania karty pracy,zestawienie indywidualnych kart pracy w kartę zespołową, swobodna rozmowa na jej temat,wykorzystanie powstałej karty pracy do przemyślanej analizy, dzięki której możemy zaplanować kolejne formy działania dzieci podczas zajęć.

GALERIA