Zajęcia dla dzieci 3/4/5/6 letnich
Będą potrzebne:
- kalendarz – najlepiej duży, ścienny, z przesuwanymi okienkami lub każdy inny posiadany w domu
- flamastry – np. czerwony, do zaznaczania daty w kalendarzu
- miejsce do przeprowadzenia zajęć – kawałek wolnej podłogi 🙂
- maskotka misia (średniej wielkości)
- komputer do odtworzenia muzyki.
Przebieg zajęć:
Określanie daty:Zaznaczenie w kalendarzu np. czerwona kropką danego dnia tygodnia. Mówimy: dziś jest środa, 25 marzec, wiosna. Zaczynamy zabawę! |
Zagadki: Rodzic czyta, dzieci rozwiązują – każdy wg swoich możliwości· W marcu się zaczyna, gdy się kończy zima .Przyjdzie z wiatru ciepłym wiewem, z pięknem kwiatów, z ptaków śpiewem. jak to pora roku? (wiosna)· Mówią, że w nim jak w garncu, nieustanna zmiana. Słońce grzeje w południe, mrozek szczypie z rana, a do tego jeszcze – przelatują deszcze! jaki to miesiąc? (marzec)· Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy. Zimą grzeje słabo, latem z całej mocy. (słońce)· Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna, będzie z niej padał deszcz. (chmura)· Kolorowe i pachnące, czy w ogrodzie, czy na łące. (kwiaty)· Wiosną na drzewie się zieleni, ale opada na jesieni. (liść)· Co to jest odgadnij! Leci tylko na dół . Jest tylko na dworze, suchy być nie może! (deszcz)· Przespał zimę, wiosną zbudził się wesoły i rzekł – zjadłbym miodu, do roboty, pszczoły. (miś) |
Zabawa paluszkowa: |
Zadania ruchowe: Gimnastyka z misiem
Rodzicu przeprowadź z dzieckiem gimnastykę w oparciu o instruktaż z linku |
Zabawa plastyczna: Niedźwiadek zbudził się na wiosnę
do wykonania, kiedy Rodzic zajęty jest sprawami domowymi np. przygotowaniem obiadu Kochany Przedszkolaku! Wykonaj obrazek przedstawiający niedźwiadka – dowolna technika plastyczna (rysowanie kredkami, malowanie farbami, wyklejanie lub kolorowanie gotowego wzoru wg fantazji dziecka i możliwości materiałowych Rodzica). Pamiętaj, aby oprócz niedźwiadka na obrazku pojawiły się też: słoneczko, chmurki, kwiatki, ptaszki – żeby niedźwiedź wiedział, że idzie wiosna i koniec spania 🙂 |
Ćwiczenia logopedyczne:
Kochany Przedszkolaku! Idzie wiosna więc wszyscy zabrali się za wiosenne porządki, także Sowa 🙂 Pomóż sowie posprzątać dziuplę.„Sowa sprząta swoje mieszkanie” – słuchanie opowiadania, czytanego przez Rodzica i wykonanie ćwiczeń /Rodzic demonstruje dziecku sposób wykonania ćwiczeń / Sowa rozejrzała się po swojej dziupli (przesuwanie językiem po podniebieniu górnym, wewnętrznych ścianach policzków, podniebieniu dolnym). Zauważyła duży bałagan. Postanowiła zrobić porządek. Zaczęła od odkurzania sufitu dziupli, (przesuwanie czubkiem języka od przodu do tyłu jamy ustnej po podniebieniu górnym) zdjęła też firanki (przesuwanie czubkiem języka po zębach na górnej szczęce) i włożyła je do pralki. (motorek wargami) Po chwili pralka zaczęła płukanie firan. („przepychanie” powietrza wewnątrz jamy ustnej) Sowa odkurzyła też ściany (przesuwanie czubkiem języka po wewnętrznej ścianie policzków) oraz podłogę. (przesuwanie czubkiem języka po podniebieniu dolnym w okolicach łuku zębowego) Rozwiesiła firany. (ponownie liczenie czubkiem języka górnych zębów) Sowa była bardzo zadowolona z wykonanej pracy i szeroko się uśmiechnęła. (rozciąganie szeroko ust) Dumna wyjrzała z dziupli i rozejrzała się wokoło. (poruszanie językiem ruchem okrężnym na zewnątrz jamy ustnej) Spojrzała w górę, (dzieci sięgają czubkiem języka w kierunku nosa) spojrzała w dół, (sięganie czubkiem języka w kierunku brody) rozejrzała się też w prawo, (przesuwanie czubkiem języka do prawego kącika ust) i w lewo. (przesuwanie czubkiem języka do lewego kącika ust) Wszędzie był porządek i słychać było śpiewające ptaki. (gwiżdżąc naśladują głosy ptaków) |
Język angielski:
Piosenka: If You’re Happy Link: https://supersimpleonline.com/song/if-youre-happy/ Tekst w języku angielskim i propozycje gestów: If you’re happy happyhappy, clap your hands. (wesoła minia i klaskanie) If you’re angry angryangry, stomp your feet. (zezłoszczona mina, zaciśnięte pięści i tupanie nogami) If you’re scared scared scared, say, “Oh no!” (wystraszona mina, otwarta dłoń na policzku) If you’re sleepy sleepy sleepy, take a nap. (przysypianie, głowa położona na złożonych dłoniach) If you’re happy happyhappy, clap your hands. Tłumaczenie: Jeśli jesteś szczęśliwy szczęśliwy, szczęśliwy, klaszcz w dłonie. |
Zadanie dla zdrowia:
Kochany Przedszkolaku! Wypij dziś min. 2 szklanki wody – w temperaturze pokojowej lub lekko ciepłej – nie zimnej! Przypilnuj Rodziców i rodzeństwo, żeby też pili wodę! |
Zadanie dla Rodzica:
Drogi Rodzicu! Przeczytaj przedszkolakowi dowolną bajeczkę np. przed snem (około 10 min) |
Modlitwy:
Modlitwa poranna: Do Ciebie, Boże, rączki podnoszę, o zdrowie dla moich najbliższych proszę. I proszę także, niech mnie od złego na każdym kroku anioły strzegą. Amen Modlitwa przed posiłkiem: Przyjdź Panie Jezu, pobłogosław sam, wszystkie dobre dary, które dajesz nam. Amen Lub Boże dzięki Ci składamy, za to co spożywać mamy. Ty nas żywić nie przestajesz, pobłogosław co nam dajesz. Amen lub Panie Jezu, nasze słonko, pobłogosław to jedzonko, Panie Jezu nasze życie, pobłogosław też i picie. Modlitwa na zakończenie dnia: Któryś za nas cierpiał rany, Jezu Chryste zmiłuj się nad nami. |